Loes Bon

Organisatie verandering, leiderschapsontwikkeling, teamontwikkeling, executive coaching

Veranderen is leiderschap, leiderschap is veranderen.

Bedrijfskundige, sociaal wetenschapper, Master of Change Management. Internationaal gecertificeerd als consultant, trainer en coach. Begonnen in de thuiszorg als organisatieadviseur, later naar Bakkenist Management Consultants, een middelgroot adviesbureau, en sinds 1999 zelfstandig samen met Aart Pijl. Binnen ons bedrijf ben ik de ‘gezonde linkerhersenhelft’ volgens een klant, het analytische brein, scherp, tot de kern, zo nodig tot op het bot, compact en realistisch. Ik heb een voorkeur voor een krachtige, gestructureerde aanpak, die iedereen meteen begrijpt.

In mijn streven naar ‘meesterschap’ investeer ik al 20 jaar zeker 1 maand per jaar in mijn vakbekwaamheid. Inmiddels ben ik ook goed getraind als (dag)voorzitter. Graag geef ik gelegenheid tot het ‘goede gesprek’ over de moeilijke onderwerpen, in het directieteam, maar ook in grote groepen van meer dan 200 managers en medewerkers. Met voldoende veiligheid en de juiste onderwerpen op tafel, is het de kunst de vereiste diepgang te krijgen. Met vragen komt het tot een uitwisseling van kennis, ervaring en gevoelens die er op dat moment toe doen, en openen zich nieuwe perspectieven.

Inspiratie haal ik uit de natuur, literatuur, Tai Chi, reizen en goede gesprekken met vakgenoten over de hele wereld. Onze opdracht bij de top van Ford Motor Company was een topervaring. Ontmoetingen met de grote meesters als Peter Block en Edgar Schein wekten een sterke verlangen naar vakmanschap op het hoogste niveau. Zij leerden mij te vertrouwen op mijn eigen professionaliteit, maar zeker ook op die van de opdrachtgever, hun managers en medewerkers.

Inmiddels ben ik ook gecertificeerd als commissaris, en toezichthouder en vervul ik met enthousiasme voor een aantal jonge veelbelovende vrouwen vervul ik een rol als mentor. Zij gaan het nog ver schoppen.

Loes Bon handtekening

 

 

 

 

Je hebt me geholpen mijn leiderschap in te zetten voor de grote verandering waar we voor stonden. Daar heeft de hele organisatie van mee kunnen profiteren.

CEO Zakelijke dienstverlening